اهالی اردیش: ما تا رسیدن به پیروزی کار و مبارزه می‌کنیم

اهالی اردیش اعلام کردند که هیچ حکومت فاشیستی توان مقابله با مبارزه و ایستادگی خلق کورد را ندارد و نیز در انتخابات ١۴ می برای پیروزی حزب چپ سبز تلاش می‌کنند و آرای شهر را دو برابر می‌نمایند.

جمعیت اردیش ٢٠٠هزار نفر است، دومین منطقه بزرگ استان وان است. حدود ١٢٠هزار رای دهنده دارد. در انتخابات سراسری و داخلی پیش، ھ.د.پ ٧٠درصد آرای اردیش را بدست آورد. خلق کورد در انتخابات آتی در ١۴ می از راه حزب چپ سبز در انتخابات شرکت می کند و شور و شوق فراوانی در ترکیه و کوردستان درست کرده است. حزب چپ سبز که با حمایت خلقش خود را برای انتخابات آماده می کند، درصدد است تا ٩٠درصد آرای اردیش را بدست آورد.

یک شهروند اردیش بەنام یاشار کوجاشی گفت: ما آراءمان را زیاد می کنیم، خلق خیلی از این حکومت متنفر است، چون از روی اقتصادی، حقوق بشر و عدالت کاملاً سقوط کرده است. حکومت تاکنون کارش تنها گول زدن شهروندان بوده است و برای این منظور از مذهب سوءاستفاده کرده است. بەهمین دلیل خلق خیلی ناراضی است و هرگز به آنها اعتماد نمی کند. بعلاوه دیگر نمی توانند در برابر مبارزه خلق کورد قرار بگیرند. کسی نمی تواند حقیقت و راستی را نابود کند. ما فکر می کنیم که در این انتخابات حزبمان، حزب چپ سبز موفقیت چشمگیری بدست میاورد.

یک شهروند دیگر اردیش بەنام محمد پولات گفت: حزب چپ سبز به یک امید برای همگان مبدل شده است. در انتخابات بیش از ٧٠درصد آرای اردیش را کسب می کند چون به امید و تکیەگاه همگان مبدل شده است. تورم بسیار بالاست، کسی نمیتواند وسایل مورد نیازش را در بازار بخرد. حتی نمیتوانیم پیاز هم بخریم. این نتیجه سیاست آ.ک.پ- م.ه.پ است. لذا ما شبانەروز در جامعه تبلیغ و ترویج می کنیم و پیروز می شویم.

میسر ایشلین رئیس مشترک حزب چپ سبز در اردیش در این باره گفت: ما با زنان در این انتخابات پیروز می شویم. امورات مربوط به انتخابات در این شهر بخوبی پیش می رود. ایشلین افزود: خیابان به خیابان، محله به محله و کوچه به کوچه رفته و تبلیغ می کنیم. ما معتقدیم که موفقیت چشمگیری بدست میاوریم و  کمر آ.ک.پ را می شکنیم. ما زنان کورد موفق می شویم، چون زنان خیلی خوب کار می کنند.

یک شهروند دیگر اردیش بەنام خانم دینچ گفت: ما تا پیروزی تلاش می کنیم. روستا به روستا، خیابان به خیابان و خانه به خانه می رویم. ما این ظلم علیه خود را پایان می دهیم، قطعاً حزبمان پیروز می شود و آ.ک.پ شکست می خورد. سالهاست ظلم بزرگی به کودکانمان، شهدایمان و زندانیان مان روا می دارند. ما این ظلم را درهم می شکنیم.

همچنین شیرین کارامان رئیس مشترک حزب مناطق دمکراتیک(د.ب.پ) در اردیش گفت: قطعاً خلق موضع خود را در انتخابات نشان خواهد داد. ممنوع کردن احزاب کوردی چیز تازەای نیست. حزب چپ سبز در همەجا خودش را آماده کرده و از طرف خلق شناخته شده و مورد استقبال قرار گرفته است. لذا معتقدیم که پیروز می شویم. برای همه آشکار است که حکومت در این ٢٠سال کشور را به چه حال و روزی انداخته است. به سیستم غارت و چپاول ادامه می دهد. اعتراض خلق بسیار زیاد است و این را در زمان رای دادن نشان می دهد.